r. Imieniny

Szlaki rowerowe

Przystanek 1. Publiczne Gimnazjum
24-10-2012

Współczesny Trzydnik różnie był nazywany w przeszłości (Crzeznyk - 1382; Trzesnnik - 1409; Trzennik - 1412; Trzenik - 1414; Czrzennik - 1418; Trzenek - 1430; Trzinnik - 1531). CZYTAJ WIĘCEJ...
Opis i przykłady zadań na szlaku

CZYTAJ WIĘCEJ...
Przystanek 2. Młyn
24-10-2012

Wyjeżdżając z terenu szkoły, kierujemy się na południe, drogą w stronę Zaklikowa. Po przejechaniu 1700 m, już w Woli Trzydnickiej, skręcamy w lewo do młyna. CZYTAJ WIĘCEJ...
Przystanek 3. Staw - stanowisko grążela żółtego

Kontynuując wycieczkę, kierujemy się w stronę Zaklikowa. Po przejechaniu około 1 km skręcamy w lewo na drogę żużlową (obok domu nr 52). Po przejechaniu przez most na rzece Jędrzejówce skręcamy w lewo w stronę malowniczo położonego dziczejącego... CZYTAJ WIĘCEJ...
Przystanek 4. Kasztanowiec zwyczajny - okazały przedstawiciel gatunku
24-10-2012

Po powrocie do drogi asfaltowej udajemy się w stronę Zaklikowa. Po przejechaniu 1 km od drogi żużlowej, w miejscowości Węglinek, po lewej stronie drogi, przy domu państwa Zawadzkich, rośnie widoczny z daleka, wysoki, masywny, zdrowy kasztanowiec... CZYTAJ WIĘCEJ...
Przystanek 5. Punkt widokowy

200 m dalej na wzniesieniu, skręcamy w prawo w polną, stromą drogę. Po kilkudziesięciometrowej wspinaczce dochodzimy do miejsca, gdzie przez wiele lat wydobywano kamień (skałę wapienną) przeznaczony głównie do celów budowlanych. CZYTAJ WIĘCEJ...
Przystanek 6. Gniazdo bociana białego
24-10-2012

Powracając do głównej drogi, należy zachować szczególną ostrożność ze względu na znaczną stromiznę. Zjeżdżając do Węglina, mijamy skrzyżowanie z drogą do Łychowa i zatrzymujemy się 200 m dalej. Po prawej stronie, w obrębie podwórka państwa Czajków... CZYTAJ WIĘCEJ...
Przystanek 7. Młyn wodny

Po pokonaniu kolejnych 400 m zatrzymujemy się przy położonym po lewej stronie, niestety, już nieczynnym młynie. Znacznie mniejszy budynek przytulony do młyna od strony rzeki to świadectwo, że obiekt napędzany był energią spadającej wody CZYTAJ WIĘCEJ...
Przystanek 8. Grodzisko wczesnośredniowieczne
24-10-2012

Po przebyciu następnych 150 m w stronę Zaklikowa wjeżdżamy na teren województwa podkarpackiego do wsi Zdziechowice, gmina Zaklików, powiat Stalowa Wola. CZYTAJ WIĘCEJ...
Przystanek 9. Stanowiska roślin chronionych i rzadkich

Niekwestionowaną wartość historyczną tego miejsca uzupełnia nie mniejsza wartość botaniczna. Strome zbocza, które niegdyś pozbawione drzew i krzewów skutecznie utrudniały napastnikom wejście na teren grodziska, obecnie porośnięte są lasem... CZYTAJ WIĘCEJ...
Program CZYSTE POWIETRZE

Plakat informacyjny o Gminnym Punkcie Konsultacyjno-Informacyjnym Programu Czyste Powietrze, z herbem Polski i logotypami ministerstw, wraz z danymi kontaktowymi i logotypem WFOS.
GAZETA TRZYDNICKA
Gazeta Trzydnicka

Za pośrednictwem Gazety Trzydnickiej przekazujemy Państwu istotne informacje, promujemy lokalne środowisko i przybliżamy historię Małej Ojczyzny.