r. Imieniny

MULTIMEDIALNY PRZEWODNIK PO GMINIE
Multimedialny przewodnik po Gminie
STRATEGIA
Stretegia
Aktualności

chłopiec z akordeonem
09-11-2020

Aktywni społecznicy z unijnymi grantami

W ramach Mobilnej Szkoły Muzycznej mieszkańcy gminy Trzydnik Duży za darmo uczyli się gry na keyboardzie i akordeonie. Zajęcia, zorganizowane przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Promocji Ziemi Trzydnickiej, odbyły się dzięki wsparciu Unii Europejskiej. W planach są już kolejne pomysły, które mają szanse na dofinansowanie.
Muzyczne lekcje dla dzieci, młodzieży i dorosłych w wieku do 34 lat w tym kobiet samotnie wychowujących dzieci, odbywały w trzech świetlicach - w Węglinie, Rzeczycy Ziemiańskiej i Trzydniku Dużym. Były to zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne. Ich uczestnicy uczyli się gry na instrumentach, które również zostały zakupione ze środków unijnych. Podsumowaniem był koncert, który ze względu na sytuację epidemiczną, odbył się w typowo kameralnych warunkach.
 
Wszystkie koszty związane z prowadzeniem Mobilnej Szkoły Muzycznej stowarzyszenie pokryło z pieniędzy, które pozyskało za pośrednictwem Lokalnej Grupy Działania Ziemi Kraśnickiej z unijnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Jest szansa na dofinansowanie kolejnego projektu pod hasłem "Aktywnie po zdrowie". To cykl warsztatów tanecznych i zajęć aerobiku oraz wyjazd do SPA dla seniorów do Nałęczowa. Wniosek o przyznanie środków jest już złożony.
 
W planach są również warsztaty kulinarne, skierowane także do starszych mieszkańców.
 
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Promocji Ziemi Trzydnickiej, które powstało w 2017 roku, zrealizowało już trzy projekty, finansowane przez LGD Ziemi Kraśnickiej. Łączna wartość grantów sięga 70 tysięcy złotych.
 
 
(fot. organizatorzy)
Powrót
ODPADY KOMUNALNE
Odpady komunalne
GAZETA TRZYDNICKA
Gazeta Trzydnicka

Za pośrednictwem Gazety Trzydnickiej przekazujemy Państwu istotne informacje, promujemy lokalne środowisko i przybliżamy historię Małej Ojczyzny.

PROJEKTY UNIJNE
Projekty Unijne

Projekty zrealizowane w Gminie: